Formaat en gewicht: Breedte x hoogte x lengte (mm) 160 x 230 x 160, 1,2 kg
Lichtbron: LED 2700K 2.5W Lumen: 150
Overige informatie
Oppervlak: wit opaal acrylaat. Scherm: Drukgegoten opaalacrylaat Voet: Gegoten aluminium. Batterij: Li-Ion. Snoerlengte: 1,5m. Stroom: USB-kabel voor standaard USB-adapter Lichtbediening: Schakelaar bovenop de kap. Batterijduur: 8.5 uur bij 100% Dimmerniveaus: 0%/10%/33%/100% Houd er rekening mee dat de Panthella Portable wordt geleverd met een USB-kabel, maar zonder adapter. USB-adapter is afzonderlijk verkrijgbaar als accessoire. De lamp is voorzien van een geïntegreerde energiezuinige LED-lichtbron.
Het verhaal: De Panthella Portable is de kleinste versie van de populaire Panthella Tafel van Verner Panton uit 1971. Panton wilde een licht creëren waarin zowel de voet als het scherm als reflector dienden en daarbij de organische vormen gebruiken waar hij bekend om staat. De Panthella Portable is met zijn schitteringsvrije licht een mooi voorbeeld van het briljante gevoel voor sfeervolle verlichting van Verner Panton. Dit iconische ontwerp heeft een diameter van 160 mm en is een exact identieke kleinschalige versie van de oorspronkelijke Panthella Tafellamp, die overal gebruikt kan worden aangezien hij geen stroom nodig heeft. De handige Panthella Portable is beschikbaar in klassiek opaalacryl en maakt het genieten van zowel zijn design als zijn lichtkwaliteit des te makkelijker doordat de lamp van tevoren via USB kan worden opgeladen. Hierdoor is hij makkelijk te verplaatsen om zo een prettige en exclusieve atmosfeer te scheppen op het terras in de tuin of bij een restaurant, of welke andere plek dan ook waar geen stopcontact beschikbaar is. De Panthella Portable wordt geleverd met een USB-C-kabel en heeft drie dimopties.
De designer: Verner Panton (1926-1998) staat bekend als een inspirerende en kleurrijke persoonlijkheid. Een uniek persoon met een bijzonder gevoel voor kleur, vorm, lichtfunctie en ruimte. In de loop van zijn carrière introduceerde Panton een serie moderne lampen die heel anders waren dan alles wat zijn Scandinavische tijdgenoten maakten. Met zijn sterke geloof in de onbeperkte mogelijkheden van vormgeving kwam hij tot nieuwe theorieën over de functie en invloed van licht.